3 Kasım 2013 Pazar

Good Doctor ~ Ölçütü Nedir Ki?

Master's Sun dizisinin bitiminden sonra büyük bir boşluğa düştüm. Ne izlesem ne izlesem diye düşünürken Joo Won'un büyük methiyelerle övülen, şahane bir oyunculuk sergilediği söylenen Good Doctor dizisine bir şans vermek istedim. İyi ki de o şansı vermişim. Gerçekten de söylenildiği gibi şahane ötesi bir oyunculuk sergilemiş. İnanamadım, çoğu sahnede aklıma hep acaba düşürdü valla :)

Gaksital dizisinde de çok başarılıydı ama bu dizide adeta yardırmış. Uzun zamandır izlediğim en kaliteli oyunculuktan birisiydi. Tebrik ettim ayakta alkışladım. Başarılı ötesiydi. Daha nasıl başka övgü sözü yazılır aklıma gelmiyor. Siz en iyisi mutlaka izleyin. 


Dizimizin detaylarına bakalım önce;

Bölüm Sayısı: 20

Yayınlandığı Kanal: KBS2
Yayınlandığı Dönem: 5 Ağustos 2013 ~ 8 Ekim 2013 (Pazartesi ve Salı günleri)

Dizinin Konusu: Park Shi-On isimli genç bir adamda otizm ve gelişimsel bir engel bulunmaktadır. Çok zeki olmasına rağmen davranışları 10 yaşındaki bir çocuk gibidir, fakat büyük bir azimle çocuk cerrahı olmayı başarır. Bu arada, en iyi çocuk cerrahı olan Kim Do-Han kendini sürekli Park Shi-On ile çatışma içerisinde bulur. 


Karakter Analizi:




Dr.Park Shi-On (Joo Won): Orta derecede otistik bir çocuk olan Park Shi On zor şartlarda yaşayan ailesiyle birlikte yaşamaktadır. Abisi ile oyun oynarken başlarına bir kaza gelir ve abisi hayatını kaybeder. Shi-On abisine doktor olmak için söz vermiştir. Bu sözünü tutmak için elinden gelen herşeyi yapar. İyi bir cerrah olurken 'iyi bir doktor' nasıl olunur onu öğrenmek için büyük çaba harcar. Müthiş zekasıyla hastalarını iyileştirirken birden 10 yaşında bir çocuk gibi davranarak yanaklarını sıkma isteği uyandırır insanda :)


Dr.Cha Yoon Seo (Moon Chae Won): Hastanede profesörden sonra kıdemli ikinci çocuk cerrahıdır. Öğrencilik yıllarından beri profesörüyle beraber çalışmış şimdi uzmanlık dalında eğitim görmektedir. Yetenekli bir çocuk cerrahı olmasına rağmen daha çok iyi kalpli sevecen bir doktor olarak dikkat çeker. Hastalarının iyiliği için üstlerine dişlerini sık sık gösterir. Profesörü tarafından sık sık azarlansa da genelde bildiğini okuyan başarılı bir doktordur. Park Shi-On'la ilginç bir tesadüfle yolları kesişir ve iyi kalpli doktorumuz hastaneye yeni gelen asistana kol kanat germekte gecikmez.



Prof.Dr.Kim Do Han (Joo Sang Wook): Kendi döneminin en başarılı çocuk cerrahlarından birisidir. Başarısı sayesinde genç yaşta profesör olarak bölüm başında asistanlarını eğitmektedir. Sert görünümlü, kuralcı, biraz sabit fikirli, başarılı, karizmatik, yakışıklı ve tabiki çok yetenekli bir doktordur. Kurallarına sıkı sıkı bağlı olması çok zeki bir doktor olsa da Shi-On'un çocuksu davranışlarına hoşgörüyle bakmasına engel olur. Çoğu zaman Shi-On'u azarlarken ve bağırırken görmeniz mümkündür. Peki profesör Shi-On'u eğitmeye mi karar verecek yoksa gitmesi için elinden geleni yapmaya mı?

Şimdi gelelim benim bu diziyi izleme sebebime ve izlemeye devam etme sebebime :D İlk başta da dediğim gibi izlemeye başlamamın sebebi yorumlarda hep Joo Won'un şahane bir oyunculuk sergilediği söylenmesiydi. Gaksital'daki başarısını gördükten sonra bu yorumlar diziye başlamak için yeterli geldi açıkçası. Asıl önemli olan aslında başlamak değil başladıktan sonra devam etmekti. İşte burada da fazlasıyla etkisi altında kaldığım profesör rolündeki Joo Sang Wook devreye girdi :D Devreye girmekle kalmadı finale kadar adeta benim için itici güç oldu. Diziyi Joo Won'un başarılı oyunculuğu izlettirse de benim için bir süre sonra 'kösiiinnimmm' etkeni daha baskın oldu ♥

Dizilerde süklüm büklüm, sümüklü tipli burnu havada tiplerdense alfa erkeği tiplemelerini daha fazla seviyorum. Prof.Kim Do Han bu özellikleri fazlasıyla bünyesinde barındırıyordu. Beyaz önlük etkisinden bahsetmişmiydim :D Kim Do Han karizmatik ve etkileyici görüntüsüyle sizi etkisi altına alırken beyaz önlüğü işinizi bitiriyor :D Benden söylemesi :P Ammaa Kim Do Han+Joo Sang Wook benimdir heee ona göre izleyin diziyi salyalarınızı ona göre akıtın :)))

Noooluyorrr yaaa bu bir dizi tanıtım postu değil miydi ne vakit seksi şeylerden bahsetmeye başladım euheuheue İşte ne diyorduk Shi-On ve Profesör arasındaki çekişme bir süre sonra hastaneye ve ekibe de yansımaya başlıyor. Tabii hastanede dönen mevkii savaşları da olayları ayrı bir yönden süslüyor. İtiraf ediyorum bazı bölümler fazlasıyla duygusaldı ama beni ağlatmadı. Olayları güzel toparlıyorlar ve seyirciyi olayların içinde güzel bir yerde tutuyorlar. 



Dizi çok güzel, başarılı ve fazlasıyla etkileyici. İçinde birçok sosyal mesaj barındıran, konusu ve karakterleri sıkmayan, hafiften eğlendiren ve karar dozda romantizm içeren bir dizi. Bazı yerlerde senaristlerin deneği gibi hissetmeniz büyük olası. Özellikle dizide var olan 'çiftler'in karar aşamalarında. Sanki nabız yoklanırmış gibi olmuş. Bir an izleyiciyi bile şüpheye düşürebiliyorlar. Beklentileri ölçmek için yapılmış bir kaç sahne dışında rahatsız eden bir sıkıntı yok dizide. Kore dizilerinin final 'yapamama' durumu bu dizide karşımıza çıkmıyor. Güzel ve başarılı bir sonla dizi kapanışı yapıyor. 

Dizide birçok olay, hasta, arkadan çevrilen olaylar falan derken 20 bölüm çabucak bitiyor. Kesinlikle izlenilmesi gereken dizilerden. Dizi sonrası sıkı bir Joo Sang Wook hayranı olduğum söylenebilir. Dizi bitince diğer yapımlarını da izleme kararı aldım. İzledikçe blogumda yazarım. O zamana kadar siz mutlaka Good Doctor'u izleyin, izlerseniz gelin burada yorum yapın. Ama sakın 'kösiinnmmm'e göz koymayın :D :D 

Online izlemek için BURASI, indirmek için BURASI tavsiye edilir ;)


Sevgiler.

10 yorum:

  1. tamam yaaa al senin olsun alfa romeon zaten Joo Won şirinliğini görünce prof kimmiş diyosun:P demek isteseem dee kazın ayağı öle değil adam ben ekranda gözüktüm mü başka bir yere bakmıcaksın ulan mesajını gayet başarılı veriyor:D Gözünü ayıramıyorsun. Hem takım elbise hem önlük acayip yakışmış. Hem prof hem Joo Won hayranlarını ikiye hatta dörde katladı bu yapımla bence. Oyunculuklar, oyuncular, senaryo, herşeyiyle çok güzeldi alınlarının akıyla zor bir projeden çıkmışlar çünkü doktorlar gibi bişide ortaya çıkabilirdi:D Ameliyat sahneleri falan beklediğimden gerçekçiydi. Sıkmadan, drama bağlamadan ortaya çok çok iyi bir iş çıkmış. Joo Woncuğumun mükemmel oyunculuğuna gelecek olursak bu sene o rolle ödül almazsa lugatımdaki bütün küfürleri savururum burdan Kore'ye yol olur ha:D Gaksital'de ki harika oyunculuğunu daha ne kadar gelişterebilir ki daha ne kadar iyi bir karakter canlandırmasında bulunur derken daha size göstericeğim çok şey var edasıyla adam gerçekten rolü yaşamış, ki gayet hassas, zor bir mevzuyla ilgili bir karaktere hayat verdi. Artık Kore'nin baba yönetmenleri şu çocuumun farkına varsınlarda kaliteli filmlerde oynatsınlar daha çocuuk kendini nasıl kanıtlasın ayoool:D Ses var, tip var yetenek desen aşmış daha ne istiyonuz bah sinirlendim:D Çift konusunda beni şaşırtsa da izleyince ayyy çok şirinsiniz diye gözlerimden kalpler fışkırdı^^ Kadını da sevdim uzun zamandır böle içimizden biri gibi giyinen, saçı başı bizim gibi olan zeki bir karakterle karşılaşmamıştık:D Son bölümdeki süpriz konuk oyuncuda final hüznümü anında yok etti çünkü hiç beklemiyordum o ikisini tekrar bir arada görmeyi:D Tekrar bu ikisi bi dizide oynasalar ne güzel olur:D Çocuklar için hazırlanan gösteriye ve provalarına bayıldım. Profosorun ameliyathanedeki karizmasından eser yoktu o yeteneksizlikle:D Çocuk oyuncularda hiç sırıtmadılar. Bütün ekipçe çok güzel bir dizi ortaya çıkarmışlar kbs'yi kutluyorum. Verdikleri mesajlarla da keşke her doktor sizin gibi olsa çocuklar dedim. Sağlık sorunu falan kalmaz yani:D Her hastaneye bir park shi on iyi olur:D Ahh Joo Won ben seni şimdiden özledim artık kim bilir ne zaman yeni dizi yapar:( Çabuh dön Joo Won:((((((( Diyerek gider ayak fan girllüğmüde yapim ki bu uzun yorumda eksik kalmasın:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır bu kadar uzun yorum almamıştım. Hatta dur kontrol ettim şimdiye kadar yazılan en uzun yorum seninki oldu valla :D cansın ♥

      Ama ama haklıyım değil mi profesör hakkında. Ayrıca 'ben ekranda gözüktüm mü başka bir yere bakmıcaksın ulan' nasıl mutlu etti. Tam beni tarif etti :D

      Joo Won senin de dediğin gibi mükemmeldi. Hemen yeni bir yapımda oynamaya başlamalı. Kötü rolde de çocuksu rolde de çok başarılıydı. Bir kez de alfa erkek olarak görmek güzel olur bence :D Diziyi neresinden tutarsan tut elinde kalıyor. İzlettiriyor. Eeee şu olmamış diyemiyorsun. Yan karakterler de çok sevimliydi. Kötü adamlar bile iyiydi be :D Türkiye'dede böyle doktorlar olsa keşke senin de dediğin gibi. Ben birkaç tanesiyle tanışma şerefine nail oldum ama gönül daha fazla olmalarını istiyor. Böyle profesörler böyle olsa Türkiye'de ne kadın doktorlar yetişir beeee euehuehuehee

      Sil
    2. Her alanda zirve benim olmalı aşşası kurtarmaz şekerim:P Kötü karakterlerden bi şef gözüme sevimli geldi öğrencisi olanı hiç bi zaman sevmedim ben hele hele başhekim yardımcısı ne mimiksizdi öle. Hadi iş hayatında öledir herhal dedim ama adam özel hayatında da aynı suratsızlığına devam etti. Karakter- oyuncudan kaynaklı galiba diye sevmemeye devam ettim:D Şimdi tamamlanmış dizilerden Miss you'ya mı başlasam diyorum aklım kalmasın diye. Kaç puan veriyorsun yuçunun dizisine?

      Sil
    3. Aaaa aslında senin dediğin doğru valla. Adam resmen -0- mimikle oynadı. Birkaç sahnede güldü ama hakkını yemeyelim şimdi. Ses tonu hiç değişmedi ama :D Sonradan iyi tarafa geçen şef biraz olsa gönül aldı ama. -deniz kızından sonra- ehuehuehe

      Miss You dizisi aslında güzel -de- ben biraz dramı nı fazla bulmuştum. Her bölüm de ağlanır mı canım hehe Ama özellikle çocukluklarının geçtiği dönem şahane. Çocuk oyuncular şahane başarılı. Ama izle güzel dizi Yoochun başarılı bu dizide ben sevdim Yoon Eun Hye zaten benim 1 numaraki aktristim ♥ hastasıyım 10/8 puan veriyorum ben diziye ;)))

      Sil
  2. izlersem buraya tekrar döneceğim ama kuma olma ihtimalimiz göz önünde bulundurmalısın:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. euehuehuehue sen izle yeter ki :)) ama Joo Won'da daha fazla gözün kalacaktır bence :D

      Sil
  3. Nefertiticim henüz good doctor izlemedim ama cunning single lady dizisi sayesinde joo sang wook fani oldum.hayir bu sefer fanliktan öte bir durum soz konusu fena asigim ;))) gülme tamam mi ;)) tum oppalarimdan Özür dileyerek joo sang woo 'yu kalbimin en nadide kosesine yerlestiriyorum.hayir yani daha yakisikli bal gibi cocuklar gorduk izledik ama bu adam cok yakisikli falan da degil nasıl böyle tutuldum bilmiyorum hihihohoo neyse cunning single lady bitince baska hangi dizileri var hemen izleyim dedim ama cunning ilk başrolü imis sinir oldum.good doctor da oynadığını görünce aklima senim tavsiye ettigun geldi hemen bloguna isinlandim tabi :))) hemen baslayacagum da onu ikinci adam olarak gormek cok uzucu olacak eger izlemedi isen de hemen cunning lady izle sahane oldugunu bu uzun joo sang wook yorumumdan anlamissindir. ;)))

    YanıtlaSil
  4. Miss_Nefertiti ben:

    O zaman acilen Joo Sang Wook'un başrolünde yer aldığı 2 sezonluk Special Affairs Team TEN dizisini acilen git izlee.... Şaheser.. Bunca zamandır kore dizisi izlerin bunun gibisine rastlamadım ^^ Sonra gelip bu duvarda 'Joo Sang Wook ölüyorum aşkından' diye ağlayabilirsin euehueheee

    Kasım ayında sulanacağın adam tahminim tutmamış. Sen resmen benim kössiinnime yakmışsın abayı hehe ama sevilmeyecek adam değil yahu... Hele bu dizideki sert taviz vermez tavırları... hmmm nasıl desem yeme de yanında yat (yummy) -yazar salyalarını silerek uzaklaşır :D :D

    YanıtlaSil
  5. Bu adamı romantik komedide izledim düşünsene! daha ne kadar ağlaym bi düşün!
    ciddiyim bu sefer çok aşığım :DD
    kesinlikle tutmamış.haha! good doctor'u indiriyorum.hmen sonra da bu dizisini izleyecğim bunu atlamışım başrolmüş bunda da inanamıyorum hayal görüyorum.
    çok sğol.burası tam ağlama duvarım oldu.dizi bitince de ağzımın sularını toplar gelirim buraya tekrar :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz ağlamayalım da kimler ağlasın bacımmm :D

      Good Doctor Sang Wook dışında da başlı başına çok başarılı bir dizi ;) Çok beğendim ben izlerken. Special Affeirs Top TEN ama şahane ötesi bir dizidir. Polisiye-Cinayetli falan çok beğendim çoook ;)

      Ağlama duvarı olsun bacım buraları, sol üst köşede de salyalarımızı akıtalı hehehe

      İzledikten sonra yorumlarını bekliyorum ♥

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...