20 Haziran 2014 Cuma

Bir Ameliyat Güncesi...

Böylelikle blogumda ilk kez kendi fotoğrafımı paylaşmış oldum ^^ Selam :P

Yaklaşık iki ay öncesinden sağ kulağımda başlayan işitme azalması sebebiyle Nisan ayında doktorların kapısını aşındırmaya başlamıştım. Sonrasında testlerdir falan derken doktorlar ameliyat olmama karar verdiler. Tarih de belli 26 Mayıs..

Öyle böyle derken hastaneye yatıldı ve ameliyat günü geldi. Ameliyat için tercihim İstanbul Eğitim Araştırma Hastanesi oldu. Ameliyatıma kadar kulağıma o kadar çok baktılar ki kulağım yol geçen hanına döndü :D :D Bir de geceden sağ kulağın üstünü kazıdılar minyatür Rihanna gibi oldum :D

Ameliyat sabahı hiç heyecanlı değildim. Hatta ameliyat için beni almaya odama geldiklerinde fosur fosur uyuyordum ^^ Neyse mavi ameliyat kıyafetlerini giydik ameliyathanenin yolunu tuttuk.. Bu arada sevgili kuzenim tarafından fotoğraflanıyorum poz veriyorum falan.. Benden yorum: 'Doktora karşı da ağzım uyku kokacak' hehehe 

Hemşireyle ameliyathaneye girdik. Hemşire içeriye sesleniyor 'KBB hasta getirdim' içeriden 'Nasıl hasta?' benim hemşire 'Sıradan bir hasta'... O.o Bana diyor.. benim hakkımda -sıradan- diyor.. Hiiii durur muyum sizce hiç :D Hemen dedim 'Hemşire hanım kendimi hiç bu kadar sıradan hissetmemiştim' Hemşire de şaşırdı hemen 'Yok öyle demek istemedim yani acil hasta değil anlamına geliyor' Ben de 'En azından gamzeli bir hasta getirdim diyeydiniz' didim hehehehe Gülüşmeler aldı başını gitti tabe :D

Neyse içeri alındık böyle buz gibi bir yer bekliyorum ama hiç de öyle değildi. Biraz soğuktu tabii ki ama bu üşüme üstünüzde '0' kıyafet olmasından kaynaklanıyor. Beni böyle bir sürü sedyenin olduğu bekleme alanına aldılar, dosyamı da kucağıma verdiler. Daha önce birçok kez ameliyathaneye hasta verdim ama ilk kez kendim giriyorum. Meraktan uzunları yakmışım hiçbir detayı kaçırmamaya çalışıyorum. Arada da gözlerimdeki çapakları temizliyorum :P

Sedyede bekliyorum benden başka hasta da yok zaten :D Gelen giden hep aynı şeyi soruyor 'Neden geldin sen?' O.o Nasıl yani yaaa??? Ameliyathane değil mi burası? Yoksa yanlış mı geldim yahu? Şaka bir yana bu diyalogların da elbet bir amacı var. Heyecanlanan hastaları sakinleştirmek için sohbet ediyorlar :) Ama benim gibi duyuları %50000000 çalışan biri 'Neden geldin?' sorusuna dik dik bakınca pek bir rahatsız oldular :D Sonra biri daha geldi.. Sorusu şu 'Ameliyat mı olacaksın sen?' Ben 'Evet.Sağ kulağımdan' 'Öyle mi? Nereden?' Ben bir duraksadım.. Acaba ameliyathanede personel arada anestezi mi kokluyor euehuehuehee Ben cevap olarak tane tane 'Sağ kulağımdan' dedim tekrar.. O da anladı zaten dediğini bozuldu falan kös kös gitti.. Sonradan öğrendim ki kendisi ameliyatımı yapan doktormuş euehuehuehe 

Sonra geldiler adımı sordular.. Aldılar beni ameliyathaneye.. Yukarıda olanların tamamı 7-8 dakikada falan oldu. Öyle çok beklemedim. Ameliyathane aynen filmlerde dizilerde gördüğümüz gibi. Ameliyat malzemeleri bir tepside üzeri yeşil örtülerle örtülmüş hazır. Beyaz ışıklı tabelada akciğer röntgenim ve beyin tomografim de hazır. Solumda da kalp monitörü hazırda bekliyor. Masanın tepesinde büyük kocaman bir aydınlatma lambası. Odada o anda 2 kadın bir erkek personel var. Beni hemen ameliyat masasına geçirdiler. Daha daha doğrusu kendim geçtim.

Ameliyat masası kocaman insan bedeni şeklinde. Kollar beden ve ayaklar var. Ve onları sabitlemek için de bağlar. Ben uzandım masaya, beden kısmında bitti benim boy eueheuhee.. Ayak kısımlarına eremedim :D Sonra ameliyat önlüğümün kol kısımlarını çıkarttıp koluma kafam kadar bir tansiyon aleti taktılar. Takılır takılmaz şişmeye başladı alet.. Ama nasıl sıkıyor kolumu kopacak sanki. Zaten ameliyat sonrası baktım hep çizgi çizgi kan oturmuş koluma :/

Yanıma bir bayan anestezi doktoru geldi.. Kalp zımbırtıları yapıştırdı göğsüme bağrıma.. Sol yanımda duran monitör başladı bip bip kalp atışlarımı yakalamaya.. Baktım kalp atışı 82 tansiyon 12/8 oooo iyi gayet normal :D Bayan doktor başladı damar yolu açma çalışmalarına.. Aman yarabii... damar yolu açmıyor elimin üstünden ciğerimi delmeye çalışıyor sanki.. Birinci deneme... Olmadı... ayyy ölcem... hemen yanında başka damar deniyor.... O da olmadı.. ayyy gidiyorum... Dayanamadım 'Sağ elimden deneseniz', doktor 'Sol olması gerek ilaç ve monitör tarafında ve anestesi doktorunun oturduğu bölmede olması gerek. Dikkatimi monitöre verdim. Haklı monitörün iki yanında anestesi doktorlarının oturması için bar taburesine benzeyen iki yüksek tabure var.. Offf Sık dişini Sevda :/ 

Bayan doktor el üstünde açacak damar bulamadı öylece elimi bırakıp sol ayak üstünden damar aramaya başladı. Bu arada açtığı damar yollarından kanlar akıyor. Tam o sırada yeşil gözlü erkek anestezi doktoru gelip lap diye kan akan elimin üstüne sıkıca bastırdı. Amannnn ne acımak.. Hiiiiiiiiiii dedim bir kere.. 'Çok acıttın' dedim hemen.. Cevap 'Aman aman çok da kıymetli canımız var'..... Narsist yanım harekete geçti tabii hemen 'Kıymetli tabii ben bi taneyim!' doktorda ufak çaplı bir şaşkınlık.. 'Tabii ki öylesiniz.. Tüm hastalarımız bizim için bir tanedir' yok yok sinir oldum ya altta kalamam 'Siz bilmezsiniz ben farklıyım' ^^ Doktor gülümsedi bu arada benim de sinirim geçer gibi oldu.. 

Bu arada diğer bayan doktor hala ayağımda damar yolu arıyor.. Deneme yapacak hazırlanıyor.. Eş zamanlı olarak erkek olan da eline aldı damar yolunu yine sol elimin üstünden damar yolu arayacak.. Nefesler tutuldu 1-2-3... Aman Allahımm... Nasıl bir acıdır o...Gözlerim karardı.. Yemin ediyorum ameliyattan sonra bile böyle acı çekmedim ben.. İkisi de aynı anda damar yoluna girince acıdan bayılacaktım.. Zarla zorla 'Ayyyyy ikisi birdennnn!' dedim.. Artık sesim nasıl çıktıysa arkamdan bir yerlerden bir bayan 'Biriniz bırakın hemen' dedi.. Ayağımı bıraktılar hemen, aynı anda da elimin üstündeki damar yolu açıldı.. Ama nasıl kötü oldum anlatamam.. Çok acıdı yaaa yok ötesi.. :( 

Nihayet damar yolu açıldı.. Elimin üstüne bişiler yapıştırdılar. O sırada acıdan kolumla gözümü kapatmıştım.. Çok acıdı diye söyleniyordum.. 1-2 dakika sonra erkek olan elimi aldı 'Haydi bakalım artık seni gönderelim' dedi. Elinde içinde süt beyazı sıvı olan bir enjektör var.. İğneyi damar yoluna taktı.. Doktorla göz gözeyim (hmm hiç de fena değilmiş :P ) dedi ki; 'Bize döndüğünde derin nefes almayı unutm......' Cümlenin devamı yok çünkü çoktan gitmişim hehe Doktor cümlesine başladığında eş zamanlı olarak şırıngayı da enjekte etmeye başladı.. O sırada da arkamdan bir yerden yüzüme siyah bir maske geldi.. Şırınganın daha yarısı gitmeden.. KÜTTTT... Nasıl bir ilaçtır yahu o.. Tak diye götürüyor adamı O.o tıpkı filmlerdeki gibi.. kapkaranlık gerisi yok.. 

**

Sonrasında ilk hatırladığım şey bana seslendikleri.. 'Sevda Hanım..' diye sesleniyorlar.. İki kere seslendiler... Ama cevap veremiyorum.. Üçüncü seferde omuzumdan tutarak sarsıp söylediler.. Hemen gözümü açtım. Açmamla kapamam bir oldu.. Çünkü çok parlak bir ışık vardı.. Sonrasında sedyem şiddetli bir şekilde takırdadı.. Sanırım beni bir yerden bir yere aktardılar.. Sonrası karanlık.. Odama götürmüşler.. 

Kapı önünde bekleyen ablam, kuzenim ve babamın anlattıkları çok eğlenceli.. Güldükleri için onlara kızamadım bile.. Çünkü cidden o kadar komikmişim ki :D Ameliyathaneden çıktığımda ağlıyormuşum.. Nasıl canım yanıyorsa artık.. Ameliyat yaklaşık 3 saat sürmüş.. Sonra yatağıma geldiğimde anestezi etkisiyle konuşmam değişmiş. Bildiğiniz dünya üzerinde olmayan bir dil konuşuyorum.. O kadar komik ki.. Kuzenim sağ olsun o anları telefonu ile kaydederek ölümsüzleştirdi.. Ablam benimle her konuştuğunda yakınıyorum. İşaret parmağım havada, kimsenin anlamadığı bir dille bir şeyler anlatıyorum.. hahaha Tam olarak ayılmam yaklaşık 20 dakika sürdü. Mide bulantısı, kusma vs hiçbir yan etki hissetmedim-yaşamadım. Tabii ki bunda sigara kullanmamanın etkisi çok büyük. Tak diye uyandım. Kurduğum ilk anlamlı cümle 'Abla..çok acıyor' oldu.. 

Sonrası hemen toparladım.. Ve yukarıda yaşadıklarımı anlattım onlara.. Masal gibi dinlediler.. Ameliyat sırasında entübe ettiklerinden yani solunum makinasına bağladıklarından boğazım ve dudaklarım tahriş olmuştu. Dudağım hemen şişti. Kocaman oldu. Boğazım tahriş olduğundan sesim şarkı söyleyen öküzler gibi çıkıyordu. Akşam doktorlar vizit yaparken doktorum bir şikayetim olup olmadığını sordu; ben 'Doktor bey ameliyat yaparken sesimi bozdunuz galiba. Sesim travesti gibi çıkıyor. Naaptınız kulağımı ameliyat ederken boğazıma mı geçtiniz?' ..tepki.. doktorlar gülüşürler hehehe

Haa bu kadar anlattın ne yaptılar kulağına, rahatsızlığın neydi derseniz eğer; en başta dediğim gibi duyu azalması şikayetiyle gittim ben. Teşhis kulak zarı çökmesi..Yapılan operasyon kulak zarı yaması ve şimdi adını bile telaffuz edemediğim bir zımbırtı :D 

Şimdi neredeyse bir ay olmak üzere ve çok şükür bir sorun yaşamadan bu ameliyatı atlattım. Rabbim kimseye dert verip derman aratmasın, devasız hastalıklarla hastane kapılarına düşürmesin. Hani derler ya Allah ne düşürsün ne de eksik etsin aynen öyle. Ama şunu da söylemeden geçemeyeceğim; her ne kadar devlet hastanesi olsa da doktorlar da hemşireler de son derece ilgililer. Geçti gitti inşallah.. 

Ama bu ameliyat bana çok büyük bir koz verdi.. Şimdi ne zaman bir konu hakkında bilgiçlik, ukalalık yapsam 'Eeeee kulağı kesik derler bana' diye söyleyebiliyorum.. euehueheuheuhee 

Hastalıklarla mücadele eden ve şifa arayan herkesin Rabbim yardımcısı olsun..

Sevgiler

Not: Sevgili okuyucu buraya kadar okuduysan alnının çatısından öptüm seni :D Fark ettim biraz uzun bir yazı oldu ama yazmasam olmazdı ^^

21 yorum:

  1. Ben niye atlamışım sen ne zaman ameliyat oldun.Çok yoğun olduğum sırada demekki görmedim ben :/
    çok geçmiş olsun.
    Allah bir daha düşürmesin dediğin gibi...
    Hatunun hastalığı da ilginç :) şakası bir yana çook geçmiş olsun tekrar. şimdi iyisin değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son zamanlarda twitter üzerinde de pek aktif değilim ve yazmadım da hiç bir yere. O yüzden haberin olmaması normal. Bir tek Lafea ameliyat gününde twitterden yazmıştı. Gözden kaçırman normal canım ;)

      hehehe ilginç bir tecrübe oldu doğru.. Bir daha böyle tecrübelerle sınanmayalım inşallah. Şimdi iyiyim çok şükür canım.. İyileşme süreci devam ediyor ;)

      Sil
    2. bir an önce toparlarsın inşallah :*

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun.. Allah yardımcın olsunnn

    YanıtlaSil
  3. sevdaaa cok geçmiş olsun..
    ay hiç duymadım kapsülde mi yaşıyorum nedir.. :D
    nese ameliyathane anıların çok eğlenceliymiş..güldürdün beni.. ^o^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım :) Yazmadım hiç bir yerde ondan duymamışsındır. Ameliyat anılarım eğlenceliydi çok şükür.. Ama bu biraz da senin elinde oluyor. Çok ufak detaylara takılmamak ve kötümser olmamak çok önemli ^^ Sen bir de videoyu görsen ölürsün hehehe

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun yahu bende burun kanaması şikayetinden gitmiştim emar falan içim bayılmıştı. Sizinki birde ameliyat neyse şükür geçmiş bitmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DSK geçti bitti çok şükür.. Zaten şu prosedürler testler çok yıpratıyor insanı yoksa gerisi şipşak halloluyor :) Dediğin gibi atlattık inşallah :)

      Sil
  5. Geçmiş olsun. Üşenmedim okudum, doktorlarla olan ilişkin tam da benimki gibi. Allah eksik etmesin de mümkün olduğunca aratmasın da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Son dört yıldır hastanelerde olduğumdan hem hasta hem de doktor psikolojisine çok aşinayım. Karakter olarak da pozitif bir insan olduğumdan çevremdekileri de etkilemeyi seviyorum ^^ Ve rabbimize şükürler olsun Türkiye'de gerçekten kaliteli doktorlar var. Allahım eksikliklerini göstermesin.

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun diliyorum, bir solukta okudum yazınızı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.. Yazı biraz uzun ama eğlenceli olduğundan okurken sıkılmıyor insan :) Rica ederim ayrıca.. ;)

      Sil
  7. Tekrar geçmiş olsun, eğlenceli bir ameliyat analizi olmuş :')) O ameliyat kıyafetleri çok geriyor beni. Minnacık bir şey için bile o cıbıl şeyleri giymek.. Tamam tamam cahilliğimi de alıp gidiyorum :D

    Allah şifa versin herkese.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım ^^ Sanırım bazı konulara eğlenceli yönünden bakmak faydalı oluyor :) Amaliyat elbiseleri eskisi gibi değil.. Artık tek kullanımlık her hastaya 1 tane.. O yüzden steril ve temiz oluyor.. Ama tabii eğer benim gibi minicik biriyseniz o elbiselerin içinde kaybolabiliyorsunuz euheuehuehuee

      Hep cahil kalman dileğiyle canım.. Umarım hiçbir zaman tecrübe etmek zorunda kalmazsın ;)

      Sil
  8. Öncelikle çok geçmiş olsun, dilerim bundan sonra herhangi bir sorun yaşamazsın ♥ Yazının başlığını okuduktan sonra hiç böyle eğlenceli bir şey beklemiyordum açıkçası :D Akıcı yazdığın için bir çırpıda okudum. Ameliyat öncesi gelip gidenin soru sorması bir tuhaf geldi gerçi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım.. İyileşme sürecim hala devam ediyor. Ama çok şükür iyiyim artık :)

      Yazı epey uzun oldu ama dediğin gibi eğlenceli olunca pek sıkılmıyor insan okurken :D Ameliyat sonrası benimle aynı odada kalanlara da sordum sizinle konuştular mı diye. Herkesle konuşuyorlarmış. Dikkat dağıtmak, heyecanı azaltmak için. Tamam iyi hoş da 'Neden geldin?' diye de sorulmaz ki yahu dimi hihihi

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.. Uğraman, okuman ve yorum bırakman çok hoşuma gitti :)

      Sil
  10. çok geçmiş olsun sevda, ben seni ortak tanıdığımız birine -:p - sordum ama bana bu şekilde malumat vermedi bunu biliyor muydun? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım ^^ Şimdi çok daha iyiyim :) Hiiii çekeceğim onun kulaklarını ben :P

      Aslında pek yazmadım ameliyat öncesi ve sosyal medyada da paylaşmaktan çekindim biraz. Sanırım o yüzden --malum şahıs- bahsetmekten çekindi hahaha

      Bu arada fırsat olursa yıllar evvel aceleyle olan karşılaşmamızı daha derin bir tanışıklığa taşımak isterim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...